Ierusalim – O Istorie Obiectiva (pe cat se poate) - 1

Am hotarat astazi, in Vinerea Mare, sa nu scriu nici un articol politic. Am cam obosit de scandalul zilnic si sper ca aceasta postare sa aduca putina tihna pe blog si in inimile voastre. Sper ca postarea sa va placa. Acest articol deschide si o noua serie de articole, in care voi incerca sa discut cu cititorii mei despre "Orase Antice", adica acelea care au fost locuite inainte de Hristos sau contemporane cu El. Ne vom "plimba" prin Ierihon, Babilon, Troia, Teba, Suza, Abidos, Atena, Alexandria, Biblos, Tyr, Cartagina si Roma. Vom incepe insa cu orasul tuturor oraselor, cu Ierusalimul.

2 comentarii
  1. Anonim a spus:

    Un tanar de stanga.
    Sunt un fericit abonat al suplimentului de Duminica si nu stiu unde si daca se pot face comentarii la articolele din supliment. Scuze pentru acest letter to editor:

    Dl. Pogea si geometria neeuclidiana

    Legat de subiectul din supliment, m-am tot gindit de ce m-a suparat si dezamagit dl Pogea cu "gaselnita" impozitului forfetar.
    Si am gasit de ce : dl Pogea este lipsit de viziune.

    Eu nu astept ca ministrul sa fie un eminent economist (desi nu ar strica si desi profesionistii eminenti nu ajung in politica) dar ca politician ce este, Dl Ministru trebuie sa vina cu o VIZIUNE. De aia e acolo unde este deoarece am dat increderea noastra partidului care are incredere acum in viziunea sa.

    Pentru a demonstra propozitia a 29, Euclid ne cere sa admitem postulatul [o permisiune care ni se cere (postulare=cere )]paralelelor care spune ca : printr-un punct exterior nu se poate duce decit o paralela la o dreapta. Vazind in postulat "un scandal" (D'Alambert) au aparut altii care au venit cu alte axiomatici. Acum avem trei (exact ca si numarul partidelor importante de la noi) spatii : de curbura nula (Euclid) de curbura negativa (Lobacevski ) sau pozitiva (Riemann) Astfel suma unghiurilor unui triunghi egala cu doua unghiuri drepte, este adevarata numai daca acceptam axiomatica euclidiana, fiind falsa in celelalte doua geometrii.

    Pe cei 3- Euclid, Lobacevski, Riemann ii consider ca pe niste politicieni, dintre care unul este ales sa isi puna in practica viziunea.
    Ori la dl Pogea cred ca lipseste tocmai viziunea.


  2. Anonim a spus:

    maya
    Bună ziua şi bună să vă fie inima!

    Frumoasă,interesantă,obiectivă expunerea despre cel mai cunoscut oraş din lume,Ierusalim!

    Sper din toată inima să ajung să-l vizitez!Îmi doresc foarte mult acest lucru!